czwartek, 20 września 2012

Various artist - Unless you have a man in a man


 
  Niedawno zapowiadałem ukazanie się tego albumu. I oto jest. 16 nagrań Wojtka Wszelakiego wykonanych przez innych polskich el-muzyków. Szlachetne pobudki i chęć pomocy Klaudii Gawlik poruszyły artystów do tego stopnia, że dokonali konwersji utworów Wojciecha, dodając im nieco ze swojego ducha. Wsparcie spontaniczne i niewymierne, bo tak naprawdę, płyta pod postacią plików jest do pobrania gratis na  stronie. Wojtek chciał przede wszystkim zwrócić uwagę na potrzebujące dziecko. Klaudia, mająca obecnie roczek, urodziła się bez dłoni. Każdy kto chciałby dołożyć swoją cegiełkę aby pomóc dziewczynce, może ściągnąć płytę i wpłacić dowolną kwotę na podane na powyższej stronie konto Klaudii. Wracając do spraw muzycznych, Wojtek w skrócie opowiedział mi o historii albumu: "Pisałem do każdego e-mail i przedstawiałem sprawę. Udział dobrowolny. Ludzie chętnie się godzili. Znają chyba jakoś już moją muzykę i uznali, że warto pomóc. Mają dobre serca i chcą pomagać. Nie miałem problemów ze znalezieniem muzyków". A jeden z wykonawców biorących udział w tym przedsięwzięciu, streścił mi rzecz krótko: "Wojtek umie grać i wie o co w tym chodzi". Cóż to jest więc za muzyka? Różne odmiany dobrze przyswajalnej muzyki elektronicznej, czasami z elementami orientalnymi, techno, popu czy chillout. I taka chyba powinna ona być, zważywszy chociażby na szczytny cel projektu. Słuchaczy odmian bardziej wyrafinowanych zachęcam do kilkukrotnego odsłuchu, bowiem zyskuje ona wtedy więcej kolorów. Dążenie Wojtka Wszelakiego do ukazania elementów harmonii i piękna otaczającego nas świata, jest chyba cechą na tym zestawie dominującą. Ciekawostką może być też porównanie oryginalnych nagrań Wojtka z ich coverami. Można też podziwiać wykonawców, którzy nie bali się niekiedy niejako wyłamać się ze swojej konwencji. Usłyszeć ich w całkiem innej stylistyce niż zazwyczaj. Mi osobiście przypadły do gustu między innymi wykonania Jakuba Fijaka i Gotarda. Zaskoczeni mogą być też fani muzyki Przemka Rudzia. Tak, niespodzianek nie zabraknie, jak nie zabrakło serca i empatii wszystkim współtwórcom tej szlachetnej inicjatywy. Was też zapraszam tutaj.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz