wtorek, 21 sierpnia 2012

Koncert pt.: „Zagrajmy na rzecz poszkodowanych w gminie Cekcyn” – 18 sierpnia 2012 r.



"Lecz ludzi dobrej woli jest więcej i mocno wierzę w to, że ten świat nie zginie nigdy dzięki nim".


 Wszyscy kojarzą doskonale autora tych słów. Idealistyczne przesłanie Czesława Niemena dobrze znają również osoby związane z projektem „Zagrajmy na rzecz poszkodowanych w gminie Cekcyn”. Spora grupa wrażliwych osób z zapałem podjęła się szlachetnej inicjatywy: pomocy poszkodowanym w gminie Cekcyn, poprzez organizację dużego koncertu połączonego z licytacją płyt, książek, oraz wszystkiego co dałoby się w tym jakże wzniosłym celu spieniężyć. Ponieważ nie każdy korzysta czy lubi Facebooka, postanowiłem wkleić szczegóły tego przedsięwzięcia:

<<<>>>
14 lipca 2012 roku w regionie kujawsko-pomorskim i pomorskim doszło do tragedii. Około godziny 17:00 oczom mieszkańców gminy Cekcyn, Tuchola oraz okolic ukazał się złowrogi widok. Lej wychodzący z chmur dotknął ziemi, niszczył wszystko co spotkał na swojej drodze. Potężny wiatr zrywał dachy z domów, przewracał samochody, łamał drzewa, odebrał jedno życie ludzkie. W wyniku trąb powietrznych rannych zostało 10 osób, ponad 100 rodzin zostało pozbawionych dachów nad głową, niektórzy potracili całe dobytki, ich domy zostały zrównane z ziemią. 400 ha lasów zostało zniszczonych, wiatr łamał 70 letnie sosny jak zapałki. Zniszczone zostały domy, szkoły, pola, lasy. Gmina Cekcyn jest jedną z najbardziej poszkodowanych gmin. Państwo zapewniło poszkodowanym zapomogę: jednorazowo do 6 tys. złotych. Czym jest 6 tys. zł, kiedy nie ma się nic? Kiedy z domu pozostaje sterta gruzów? Odbudowa dobytku zajmie dużo czasu oraz przede wszystkim mnóstwo pieniędzy.
Właśnie dlatego pomóżmy mieszkańcom gminy Cekcyn, Tuchola i okolicom. Twórcy i słuchacze muzyki elektronicznej, łączmy się! Wspólnie pomóżmy ofiarom trąb powietrznych! Stwórzmy wspólnie wspaniały koncert, zagrajmy dla Cekcyna! Muzyka łagodzi obyczaje, niech zatem załagodzi ból spowodowany tragedią. Zagrajmy na rzecz poszkodowanych w Cekcynie i okolicach, Razem dla Cekcyna!

Koncert pt.: „Zagrajmy na rzecz poszkodowanych w gminie Cekcyn” – 18 sierpnia 2012 r. (sobota), hala widowiskowo-sportowa w Cekcynie, godz. 14:00.

Cel koncertu:
- pomoc finansowo i rzeczowa dla ludzi, którzy ucierpieli w tornado 14 sierpnia br. w gminie Cekcyn. „Potężny wiatr zrywał dachy z domów, przewracał samochody, łamał drzewa, odebrał jedno życie ludzkie. W wyniku trąb powietrznych rannych zostało 10 osób, ponad 100 rodzin zostało pozbawionych dachów nad głową, niektórzy potracili całe dobytki, ich domy zostały zrównane z ziemią. 400 ha lasów zostało zniszczonych, wiatr łamał 70 letnie sosny jak zapałki. Zniszczone zostały domy, szkoły, pola, lasy.”

Główny organizator koncertu:
- Stowarzyszenie Wspierania Kultury Muzycznej „Talent” w Cekcynie

Współorganizator:
- Senator RP – p. Andrzej Kobiak

Patronat muzyczny:
- ROLAND POLSKA i CAKEWALK BY ROLAND

Patronat medialny:
- Tygodnik Tucholski

Sponsorzy:
- Senator RP – p. Andrzej Kobiak sponsoruje organizację koncertu oraz z diet senatorskich zakupi 50 000 sadzonek drzew na odbudowę lasów.

Ofiarodawcy:
- Patronat muzyczny Roland Polska i Cakewalk by Roland (Warszawa)
- Starostwo Powiatowe w Gnieźnie – Pan Starosta Dariusz Pilak (Gniezno)
- TVK Satpol – Pan Jan Kaczkowski i Pan Jerzy Siudeja (Gniezno)
- Portal internetowy „moje - gniezno.pl” Pan redaktor Andrzej Bukowski (Gniezno)
- Portal internetowy „informacje lokalne.pl’’ Pan redaktor Karol Soberski (Gniezno)
- ProRadio Pan redaktor Jarosław Mikołajczyk (Gniezno)
- Studio Reklamy „Prestage” Pan Piotr Kuleczka (Gniezno)
- Pani Dominika Długosz – grafika do identyfikatorów oraz okładki płyt „The Arthurian Legends”
“Soliders of Heaven” oraz “Poema Musique”
- Pani Izabela Łaniecka - wsparcie logistyczne i transport (Gniezno)
- „Blue Technika”, Janusz Jóźwiak i Piotr Bogajewski - wsparcie techniczne koncertu (Gniezno)
- pkt.pl z Warszawy oddział Poznań - Piotr Szymczak
- Polska Tygodniówka ( Irlandia NEAR FM ) - Tomasz Wybranowski
- Firma AudiotechPro - Anna Domańska
- Firma Sound Project - Adam Pawłowski
- "Delikatesy" - Czesława Syczyło i Tadeusz Syczyło ( Cekcyn )
- Sklep Ogólnospożywczy - Ewa Iglińska (Cekcyn)
- Sklep Ogólnospożywczy - Andrzej Sworowski (Iwiec)
- Sklep Spożywczy - Mirosława Suchomska (Wielkie Budziska)
- Minimarket - Ewa Czubak (Krzywogoniec)
- Orkiestra "Campanella" - Anna, Magdalena i Adam Filipscy (Cekcyn)
- Tygodnik Tucholski - Łukasz Zep
- Sklep Spożywczo - Wędliniarsko - Przemysłowy - Wiesława Kęsik (ZDROJE)
- Handel Wielobranżowy - Teresa Balińska (Krzywogoniec)
-Sklep Ogólnospożywczy - Andżelika Schröder - Zalesie Królewskie
- Robert Kanaan
- Marcin Chmara
- Adam Bórkowski
- Łukasz Sobczak
- Michał Kitowski
- Jarosław Starybrat
- Piotr Lewandowski
- Elżbieta i Krzysztof Gołębiewscy
- Ania Sójkowska
- Jakub Fijak
- Krzysztof Malinowski
- Dariusz Wilk,
- Piotr Lewandowicz,
- Elżbieta i
Andrzej Mierzyńscy,
- Stefan Łuczak
- Łukasz Dyakowski,
- Maciej Braciszewski,
- Mariusz Wójcik,
- Andrzej Kobiak,
- Wawrzyniec Lempka,
- Remigiusz Mierzicki,
- Aleksander Lasocki,
- Elżbieta Gołębiewska,
- Jarek Świerczyński,
- Muzeum w Wałbrzychu,
- Barbara Malinowska,
- Anna Ryszkowska,
- "Tygodnik Tucholski",
- Elżbieta Kotras,
- Marek Manowski,
- Zbigniew Podolak,
- Zbigniew Werner.


Każdy z występujących artystów jest sponsorem. Wiele osób przeznacza swoje najcenniejsze płyty na aukcję, która odbędzie się podczas koncertu. Najbardziej zaangażowali się finansowo w organizację koncertu: Marcin Chmara, Adam Bórkowski, Maciej Braciszewski i Adam Filipski.

Wykonawcy:
1) Adam Bórkowski - Mr Smok
2) Marcin Chmara i Marcin Grzella - Electronic Revival
3) Maciej Braciszewski
4) Piotr Dygasiewicz - Operators
5) Robert Kanaan
6) Łukasz Sobczak Soundwalker
7) Alexander Lasocki
8) Jakub Fijak
9) Ania Sójkowska
10) Bogumił Lepa – MuzaOla i Bogumił Lepa
11) Michał Fatum Kitowski
12) Dariusz Pielaciński
13) Dariusz Wilk
14) Jan Duks, Stanisław Zalewski, Kacper Prill i Daniel Kempa - One Apple a Day
15) Łukasz Dyakowski
16) Piotr Lewandowski
17) Marek Manowski

Kolejność występów poszczególnych artystów niżej.

Media:
1) PRORADIO - Jarosław Jarek Mixer Mikołajczyk
2) EL-STACJA - Marek Kwiatkowski
3) Portal internetowy mooza.pl - Marek Kwiatkowski
4) Portal internetowy el-dorado.strefa.pl - Wawrzek Lempka
5) Portal internetowy informacjelokalne.pl - Karol Soberski
6) Portal internetowy moje-gniezno.pl - Andrzej Bukowski
7) Music Center Poznań - Robert Pawełczak i Przemysław Barełkowski
8) ravenprodesign.com - pomoc w produkcji spotów video
9) Polska Tygodniówka (Irlandia, NEAR FM) – Tomasz Wybranowski
10) Tygodnik Tucholski – Łukasz Zep
11) Estrada i Studio – Wojciech Chabinka
12) Radio Świnoujście – Robert Zakrzewski
13) Serwis Muzyczno-Teledyskowy klipon.pl - Szymon Kozłowski
14) Polonijna Platforma Radiowa fala.fm - Kinga i Marcin Talagowie
15) Portal internetowy poświęcony muzyce elektronicznej phaedra.pl.
16) Polskie Radio "PIK" - Marcin Dorociński

Podczas koncertu można będzie kupić cenne przedmioty na aukcji, np. płyty z autografami, biżuterię, publikacje, plakaty itp. Można ofiarować wszelkie dary rzeczowe, czyli naczynia, pościel, koce itp. Będzie specjalnie zorganizowane stanowisko z płytami CD naszych artystów.
Będzie można kupić kiełbaskę z grilla, flaki, grochówkę, „smocze zraziki”, kawę, herbatę, domowe ciasto.

WOLONTARIUSZE

1) Magdalena Filipska
2) Anna Bendlin - Mindykowska
3) Katarzyna Kosecka
4) Aleksandra Fryca
5) Joanna Przygoda
6) Iza Łaniecka
7) Anna Martko
8) Ewelina Skrodzka
9) Anna Majrowska
10) Anna Wojnerowicz
11) Emilia Napiątek
12) Monika Górska
13) Kinga Galińska
14) Anna Muller
15) Martyna Meirowska
16) Zofia Przygoda
17) Dominika Lipkowska
18) Michalina Manowska
19) Aleksandra Lepa
20) Adrian Śpica
21) Łukasz Chmara
22) Michał Barwik
23) Karol Ryszkowski
24) Stanisław Zalewski
25) Marcin Stępień
26) Michał Malinowski
27) Łukasz Zwara
28) Szymon Duks
29) Wojciech Wojnerowicz

Specjalne konto dla poszkodowanych.
Komitet "Pomoc dla poszkodowanych przez trąbę powietrzną"
ul. Szkolna 2 89-511 Cekcyn
nr konta 76 8144 0005 2016 0160 0546 0001
zbiórka trwa od 16 lipca do 30 września

Ramowa rozpiska koncertu charytatywnego w Cekcynie – 18.08.2012 r.
Każdy wykonawca ma około 25 minut na swój występ, pomiędzy występami odbywać się będą aukcje, ale to sprawa losowa w zależności od ustawień prowadzących. Przewidywana jest jedna - dwie licytacje główne pomiędzy godzinami 19-21 - oczywiście o tyle, co będzie trwała aukcja o tyle opóźnią się koncerty po aukcji.

14.00 – początek

1. Ania Sójkowska
2. Piotr Lewandowski
3. Michał Fatum Kitowski
4. Łukasz Sobczak Soundwalker
5. Dariusz Pielaciński
6. One Apple a Day
7. Maciej Braciszewski
8. Jakub Fijak
9. Bogumił Łepa – MuzaOla i Bogumił Lepa
10. Dariusz Wilk
11. Robert Kanaan
12. Electronic Revival
13. Piotr Dygasiewicz - Operators
14. Alexander Lasocki
15. Łukasz Dyakowski
16. Adam Bórkowski – Mr Smok
17. Marek Manowski

Oświadczenie do wypełnienia dla osób przekazujących dary na aukcję do pobrania tu:
http://www.sendspace.pl/file/a09843b37343ed87763fd5a
Wypełniony i podpisany formularz należy odesłać pod adres:
Anna Filipska, ul. Graniczna 7/1, 89 - 511 Cekcyn
lub w przypadku obecności podczas koncertu przekazać organizatorom.





 Tyle oficjalnych danych. Nie wiem jakim sposobem, ale ja również zostałem zaproszony przez organizatorów ;). Chętnie skorzystałem z okazji aby posłuchać muzyki, poznać osobiście mojego internetowego kamrata Mariusza Wójcika i wiele innych osób, oraz poczuć atmosferę tej doprawdy niezwykłej inicjatywy. Po raz kolejny skorzystałem z uprzejmości Jacka Drążkowskiego, który zawsze chętnie zabiera mnie samochodem na takie koncerty. W trakcie jazdy delektowaliśmy się wiadomo, el-muzyką. Z pewną dozą nieśmiałości wysiadałem z samochodu przed halą widowiskowo - sportową. Jednak szeroko otwarte ramiona Adama Bórkowskiego, Ani Filipskiej (co za kobieta, wulkan dobroczynności) i kilku innych miłych osób, rozpędziły moje obawy. Było to ok. 14.30. Kolejne 24h upłynęły jak w pięknym śnie! W najśmielszych wizjach nie marzyłem o tak relaksującym weekendzie. Najpierw postanowiłem porozmawiać spokojnie z Mariuszem. Udaliśmy się do hotelu, gdzie przy odrobinie zimnego napoju, znaleźliśmy wspólną płaszczyznę i nastroiliśmy swoje umysły na identyczne fale. Po tych zabiegach integracyjnych, trafiliśmy ponownie na miejsce koncertów. Niestety, właśnie skończył się występ Ani Sójkowskiej, ale wiedziałem, że z tą miłą kobietką jeszcze zdążę pogłębić (w stosownej mierze) zażyłości ;).  Będąc dalej w pozytywnym oszołomieniu, w pewnym momencie znalazłem się z Mariuszem w jadłodajni serwującej obiad. Tu w końcu spotkałem Anię Sójkowską i Jakuba Fijaka, z którymi sobie miło pogawędziłem. Pstryknęliśmy sobie na podwórku kilka fotek. Podczas tej fotograficznej sesji moje stare oczy dostrzegły Aleksandra Lasockiego i Laurę Lewicką. Stanowili tak sympatyczną parę, że pomyślałem sobie że dobrze będzie dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Nie musiałem długo czekać. Ale najpierw z niekłamaną przyjemnością posłuchałem muzyki Dariusza Pielacińskiego. (W głowie kołatała mi myśl, że trzeba będzie uzupełnić wiedzę o ("przegapionych" wykonawcach). Darek grał naprawdę od serca, z uczuciem i słychać było to jego muzyce. Potem serdecznie przywitał mnie Jarek Starybrat. I nie pamiętam już jak ale uścisnąłem ręce Marcinowi Melce. Tyle emocji, musiałem to ochłodzić jakimś zimnym płynem. W trakcie konsumpcji poznałem kolejne wybitne osobistości: Roberta Kanaana i Marka Manowskiego. Na swoją komórkę nagrałem z każdym z nich wywiad, jednak odczyt tego zapisu zajmie mi trochę czasu. Byłem pod wielkim wrażeniem skromnosci i erudycji obu muzyków. Atak na wszystkie zmysły trwał dalej. Poprosiłem do stolika Magdę Filipską, która z wielką pewnością siebie opowiadała, jak od dziecka słuchała Vangelisa i Oldfielda, a teraz jest dyrygentką. Bardzo żałowałem że nie zarejestrowałem ciągu jej zwierzeń, były one tak logiczne pookładane! No nic, nadrobimy, jeśli Magda i czas pozwolą. Zamieniłem też po kilka zdań z Łukaszem Sobczakiem "Soundwalkerem" i Bogumiłem Łepą. Byliśmy tym wszystkim tak z Mariuszem zafascynowani, że jeszcze do 3 w nocy wymienialiśmy wrażenia. Kilka razy koło mnie przechodził Maciej Braciszewski, ale już nie miałem sił go angażować w dłuższe monologi. Posłuchałem za to koncertu Dariusza Wilka. Wiedząc że pamięć mam już ulotną, pstrykałem ciągle fotki. Dzięki temu nie ma chaosu i jest trochę pamiątek ;). Przyszedł czas na koncert Roberta Kananna. Niesamowity! Robert zagrał ostro i dynamicznie, tłumacząc mi potem, że chciał, aby to było trochę inne niż co zazwyczaj gra. I zapewne mu się to udało. Jestem ciągle pod wrażeniem i czekam na zapis audio z tej sesji :). Znów parę ciekawych fotek i koncert Electronic Revival oraz Piotra Dygasiewicza - Operators. W końcu ruszyła aukcja przedmiotów. Byłem miło zaskoczony słysząc kwoty jakie padały od szczodrych darczyńców. Nic dziwnego że uzbierało się tego w sumie ponad  8 tyś zł. W którym momencie dał koncert Alexander Lasocki. Podobała mi się jego inwencja i styl, co zaowocowało jak już wiecie wywiadem. Po nim wystąpił ze swoim repertuarem Łukasz Dyakowski i choć nie była to muzyka elektroniczna, to widać było że wszyscy się dobrze czują w jego gitarowych klimatach. Adam Bórkowski był pewnie jednym z najbardziej oczekiwanych wykonawców. Nie mogę się nadziwić jak znalazł do tego siły, będąc cały czas duszą towarzystwa. Nikomu też nie przeszkadzało że trochę sypał mu się sprzęt. Sprzęt dotknięty przez awarię ;). To były miłe chwile, ale chyba najciekawszy koncert dał występujący jako ostatni Marek Manowski. Brak mi słów, aby opisać te cudowne dźwięki wylewające się z głośników. Gęsta muzyka, jak mało która nasycona ciepłem. Idealna na tę porę. I tu zauważyłem ciekawy szczegół techniczny. O ile na dole hali ktoś mógłby czepiać się o lekkie dudnienie, to znikało ono, gdy muzyki słuchało się z siedzeń dwa metry wyżej.  Na zakończenie duże zdjęcie pamiątkowe i ostatni chętni na zakupy korzystali z oferty na stoliku. Muzycy powoli pakowali swoje zabawki a wielu wolontariuszy sprzątało pomieszczenia. To był niesamowity dzień. Doskonale przemyślany  i zrealizowany logistycznie. Przez cały czas trwania imprezy nie brakowało jedzenia ani picia. Jak w dużej, zgodnej rodzinie,  wszyscy czuli się i zachowali niczym bracia i siostry. Ten pociągający klimat jest pewnie magnesem który powoduje że co roku każdy kto już raz był w Cekcynie będzie tam wracał. Ania Filipska jeszcze przed wyjazdem powiedziała mi że zakocham się w Cekcynie. Ciekawe, skąd ona to wiedziała? ;). Około 1.30 wróciliśmy do hotelu. W luksusowych warunkach nowego obiektu, miło gadaliśmy do trzeciej w nocy. Następnego dnia po pokrzepiającym śniadaniu, odwiedziłem z Jackiem okolice lokalnego jeziora, napawając oczy pięknymi widokami. Był jeszcze czas na spotkanie z kilkoma muzykami i kawę u Ani Filipskiej. Niesamowita kobieta! Niespożyta energia, wielkie pokłady dobroczynności, które były też obecne u wszystkich pozostałych wolontariuszy. Niemożliwe byłoby przejść koło tego obojętnie. Wydawało się, że tego weekendu nad Cekcynem unosił się duch serdeczności, radości, życzliwości i dobroci. Dziękuję wszystkim którzy się do tego przyczynili. Mam nadzieję, że spotkamy się jeszcze nie raz. A wszystkich muzyków których nie udało mi się posłuchać, zapraszam do korespondencji.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz